U bent hier

Klantenservice

Inhoudsopgave

Betalen
Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
U kunt uw aankopen op één van de volgende 5 manieren betalen :

  1. iDeal
  2. Paypal (met 3,5% toeslag)
  3. Bankoverschrijving
    Wij leveren uw bestelling uit na ontvangst van uw overschrijving op onze rekening. Deze dient binnen 3 werkdagen na uw bestelling bij ons binnen te zijn. Daarna zijn wij helaas genoodzaakt uw bestelling te annuleren.
  4. Contant of per pinautomaat/pinpas bij zelf afhalen
  5. Rembours (alleen binnen Nederland)
    Voor rembourszending betaalt u, bovenop het aankoopbedrag, €23,20 rembourskosten aan de postbezorger bij afleveren + VOORAF €13,50 administratiekosten aan ons.
    Wij leveren uw bestelling uit nadat door u € 13,50 op onze rekening NL25ASNB0942717910 is bijgeschreven. Die betaling dient binnen 3 werkdagen na uw bestelling bij ons binnen te zijn. Daarna zijn wij helaas genoodzaakt uw bestelling te annuleren.

Verzenden & levertijd
Wij verzenden uw bestelling doorgaans één werkdag nadat een betaling ontvangen is (en alleen binnen Nederland). Bestellingen die voor 14:00 uur binnen zijn worden in de regel nog dezelde dag te verzonden.
Voor verzenden maken wij gebruik van de diensten van PostNL en Kiala. PostNL bezorgt uw pakket doorgaans één dag na onze verzending. Kiala doet geen uitspraak over bezorgtijd, doorgaans is dat enkele werkdagen.
Voor details en tarieven, zie verder Verzendkosten.

Bestellen & afhalen
U bestelt via de website (u dient daarvoor eenmalig een account aan te vragen) door het product dat u wenst in uw winkelwagen te doen. In uw winkelwagen (klik rechtsboven op "Winkelwagen" of op het winkelkar-figuurtje) kunt u uw bestelling wijzigen door aantallen te verhogen/verlagen of op 0 te zetten en daarna met de "winkelwagen bijwerken" knop de inhoud aan te passen. Indien u uw bestelling wenst af te ronden kiest u "Afrekenen". Hierna wordt u gevraagd een betalingswijze te kiezen en worden factuur- en afleveradres gegevens opgevraagd.
Zodra u een bestelling plaatst ontvangt u per e-mail een orderbevestiging (met daarin het ordernummer) en factuur. Verder ontvangt u een e-mail zodra wij uw bestelling versturen.

U kunt uw bestelling per e-mail annuleren. Zolang uw bestelling nog niet verzonden is, is annuleren kosteloos. Vermeld in uw e-mail het ordernummer.

U kunt er tijdens het bestelproces voor kiezen uw bestelling zelf op te halen. In dat geval worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Op vertoon van uw factuur kunt u uw bestelling in ontvangst nemen.

Kijk op Openingstijden om te bepalen wanneer u uw bestelling kunt afhalen.

Ruilen & retouneren, herrroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft u als consument een bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kunt u uw aankoop terugsturen en ontvangt u uw aankoopbedrag inclusief de eventueel bij bestellen betaalde verzendkosten terug. Indien geleverde producten gebreken vertonen of defect blijken zijn de retourkosten voor onze rekening. In overige gevallen zijn kosten voor retourneren zijn voor uw rekening.

Er zijn producten waarop herroepingsrecht niet altijd van toepassing is. Bepaalde producten zijn, als ze eenmaal geopend zijn, na retourname niet meer verkoopbaar, bijvoorbeeld inkt- of toner-patronen voor printers. Daartoe zijn deze verzegeld. Indien de verzegeling verbroken is, vervalt het herroepingsrecht.

Een overzicht van uitsluitingen is gegeven in artikel 10e van onze algemene voorwaarden.
Indien op een product geen retourrecht van toepassing is zullen wij dat óf bij de productomschrijving vermelden óf u voorafgaand aan de verzending daarop attenderen en uw akkoord vragen. Verder geldt bij retourneren:

  • u meldt middels een e-mail met als bijlage dit (ingevulde) formulier: Formulier Herroepingdat u gebruik wenst te maken van retourzending
  • u krijgt van ons binnen 3 werkdagen een reactie per e-mail. Indien wij de kosten voor retourneren betalen (bij gebreken of defect) sturen wij u een retourlabel van PostNL, DHL- of Kiala mee. U dient dit retourlabel af te drukken en daarmee het product binnen 14 dagen terug te sturen.
  • indien het product gebruikssporen vertoont of incompleet of beschadigd is of in andere dan de door ons gebruikte verpakking is geretourneerd, zijn wij genoodzaakt waardevermindering in rekening te brengen
  • indien het product onder deze condities retour is bij ons, vindt binnen 14 dagen terugbetaling plaats; indien de complete order wordt geretourneerd betalen wij ook de verzendkosten terug met een maximum van de bij de bestelling betaalde verzendkosten. Andere kosten die u maakt zoals gebruikskosten van diensten (internet, telefoon, etc.) e.d. worden niet vergoed.

Garantie
Tenzij expliciet anders bij de productomschrijving en op factuur staat vermeld geeft r2r-ede.nl 3 maanden garantie op uw aankoop. Tenzij expliciet anders bij de productomschrijving en op factuur staat vermeld garandeert r2r-ede.nl dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook. Mocht uw aankoop binnen deze termijn andere dan bij de productomschrijving en op factuur vermelde gebreken vertonen, maak dan gebruik van uw herroepingsrecht.

Klachten
Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk van u te horen als u klachten heeft over onze dienstverlening. Doe dit - mede om eventuele schade te beperken - zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die u op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken.
Indien u niet tevreden bent over uw aankoop of de manier van handelen daaromtrent kunt u een klacht indienen door een e-mail of brief te sturen aan ons contact-e-mail-adres resp. postadres. Wij zullen binnen 3 werkdagen na ontvangst van de klacht contact met u opnemen en trachten voor uw klacht een oplossing te vinden die voor beide partijen acceptabel is. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 3 werkdagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.
Wordt een klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u gebruik maken van de bemiddelingsregeling van ICTWaarborg door het bemiddelingsformulier op www.ictwaarborg.nlin te vullen. U kunt het geschil ook aanhangig maken via het Europese online platform (ODR) voor geschilbeslechting. Dit is te vinden via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.